FAQ
KUNDESERVICE
Få svar på dine spørgsmål herunder
Kan jeg få tilføjet en vare til en eksisterende ordre?
Vi kan kun hæve betaling for det beløb, som du har godkendt, da du gennemførte din betaling. Hvis du ønsker at tilføje varer, skal ud kontakte os
hurtigst muligt.
Hvis din ordre endnu ikke er færdigpakket, vil vi kunne
tilføje varer og sende dig betalingslink på prisdifferencen istedet for.
Kan I bestille varer hjem, hvis der mangler en størrelse?
Vi gør vores bedste for at få suppleret op hvis enkelte størrelser er udsolgt. Du er altid velkommen til at kontakte os, så kan vi undersøge om det er en vare vi kan få igen/flere af.
Kan jeg få leveret mine varer gratis?
Du kan få leveret fragtfrit i DK til en Pakkeshop (GLS, PostNord eller DAO), når du køber for over DDK. 499,-
Kan jeg følge min pakke?
Når din pakke er afsendt, vil du modtage en e-mail med track and trace link. Her kan du følge pakkens vej frem til dig.
Hvilket fragtfirma kommer med min pakke i DK?
Du kan vælge mellem følgende fragtmuligheder
Hvad koster fragten?
Du finder fragtpriser her
Hvor lang tid går der, før jeg får mine varer?
Vi pakker ordrer på lageret hver eneste dag for at sikre, at du får en hurtig levering. Vi vil som udgangspunkt altid få afsendt pakker, så du modtager den dagen, når de er bestilt inden deadline, medmindre noget uforudset opstår med ordren. For at kunne sikre dag til dag levering, har vi listet muligheder og deadlines til dig her (indsæt link). Vi tager naturligvis forbehold for uforudsete forsinkelser hos posten og på mærkedage som black friday**, udsalgsstart og fødselsdag kan der forekomme 1-3 dages ekstra leveringstid.
Jeg har ikke fået mine varer, hvad gør jeg?
Hvis din bestilling er sendt som pakke, vil du have fået en email med et track & trace nummer. Dette kan du bruge til at se hvor din pakke befinder sig.
Hvis du ikke har modtaget et track & trace nummer, er du velkommen til at kontakte os, så kan vi hjælpe dig.
Hvad gør jeg hvis der mangler nogle varer?
Alle forsendelser bliver dobbelt tjekket inden de bliver afsendt. Skulle der alligevel mangle noget, skal du selvfølgelig kontakte os med det samme, så vi kan følge op.
Hvad nu hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer?
Hvad nu hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer?
Har du valgt DAO Hjemmelevering, distribuerer de pakken om natten og den bliver for det meste leveret tidlig morgen på din adresse. Bemærk! DAO har et erstatningsansvar, så længe pakken er i DAO’s varetægt. Når pakken er leveret på din adresse, så ophører DAO’s erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning.
Kan jeg få leveret varer til udlandet?
Vi sender luksuspakker worldwide 👑
Fragtomkostningerne bliver beregnet når du indtaster modtagerlandet i adressen. Vær opmærksom på at der kan være tillagt håndteringsgebyr på større varer.
Kan jeg handle momsfrit fra et land som ikke er medlem af EU?
Ja, alle ordrer som sendes til lande udenfor EU er uden dansk moms. Der kan blive pålagt moms og told i det land, du får sendt varerne til. Dette vil ske under indfortoldningen af dine varer.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger på dette område, skal du kontakte de lokale toldmyndigheder i dit land. Det er dit ansvar at kende indfortoldningsreglerne i dit land. Luksusbaby kan ikke holdes ansvarlig for beregning og opkrævning af lokal moms, og tvister vil være mellem dig som kunde og dit lokale toldkontor.
Kan jeg handle momsfrit fra et land udenfor EU, og få leveret varerne i Danmark?
Nej, det kan du ikke. Det er ikke lovligt at levere momsfrie varer i Danmark. Hvis du eksempelvis er på ferie i Danmark, kan du købe dine varer på normal vis. Når du så rejser hjem, kan du få toldstemplet din faktura, og herefter sende den til os med posten. Vi vil derefter refundere momsen til din konto.
Kan jeg afhente varer hos jer?
JA det kan du tro, du har følgende muligheder for afhentning.
Afhentning webshop, Porsborgparken 15, 9530 Støvring:
Du kan vælge afhentning på vores lager. Du får en mail, når ordren er pakket og klar til afhentning. Du kan afhente mandag - fredag mellem 07:00 - 18:00 og lørdage, søndage og helligdage fra 07:00 - 15:00
Afhentning i butik, Møllegade 13, 9000 Aalborg:
Du kan også vælge afhentning i vores store lækre butik i Møllegade 13 i Aalborg. 1-2 dages levering til butik - mandag til fredag. Du vil modtage en sms, når din bestilling er klar til afhentning.
Afhentning i butik, Ryesgade 27, 8000 Aarhus:
Du har også mulighed for at vælge afhentning i vores nye flotte butik i Ryesgade 27 i Aarhus. 1-2 dages levering til butik - mandag til fredag. Butikken sender dig en sms, når din bestilling er klar til afhentning.
Hvordan foregår betaling med kreditkort?
Når du går til betalingsdelen i shoppen, skal du indtaste dine kortoplysninger. Disse oplysninger videresendes via en sikker og krypteret forbindelse til Nets. Vi har ikke adgang til disse oplysninger, og vi kan ikke hæve mere end det beløb du har godkendt. Vi kan kun hæve beløbet en gang. Beløbet hæves først når din pakke afsendes dag.
Betaling med Klarna, Anyday, Viabill:
Når varen afsendes modtager Luksusbaby den fulde betaling, og herefter er beløbet et udestående mellem dig og udbyderen af den valgte betalingsform.
Kan jeg betale med EAN-nummer?
Du kan godt betale med EAN-nummer hvis du handler for en offentlig institution. Såfremt du ønsker det så vælger du EAN-betaling som betalingsmetoden og du skriver derefter EAN-nummeret i feltet. Vi tager os derefter af resten og sørger for, at I vil modtage en elektronisk faktura (I vil også modtage en faktura via vores normale e-mail system).
Jeg har købt nogle varer – og nu er de på tilbud eller udsalg. Kan jeg få udbetalt differencen?
Nej, desværre. I Det er altid øv at have bestilt og der efterfølgende er en kampagne, men dette vil jo altid ramme nogen uanset hvornår vi starter.
Derfor gælder kampagner heller ikke med tilbagevirkende kraft.
Du er naturligvis altid velkommen til at returnere dine varer.
Hvornår starter I udsalg?
Vi afholder det helt store udsalg to gange årligt . Vi fastsætter ikke en dato på forhånd.
Er jeg sikker på at få mine udsalgsvarer?
En vare i din kurv er reserveret i 30 minutter. Når du har modtaget ordrebekræftelsen, er det din garanti for din bestilling. Hvis varen mod forventning skulle være udsolgt alligevel, sørger vi selvfølgelig for at kontakte dig.
Hvor lang tids returret har jeg?
Du har 14 dages fuld returret fra den dag, du modtager dine varer. Hvis du er medlem af kundeklubben, har du 30 dages fuld returret, og 100 dages returret med en tilgodekode.
Kan jeg få pengene tilbage for returvarer?
Ja, du vil altid kunne få pengene tilbage for de varer du sender retur indenfor returfristen.
Hvis du vil bytte til nye størrelser eller andre varer, så skal du gå i shoppen og lave en ny bestilling. Dette sikrer dig hurtig levering og en korrekt kvittering. Vi sørger for at refundere dig for de oprindelige varer når du sender dem retur.
Kan jeg få byttet til en anden størrelse eller model?
Vi tilbyder ikke ombytning. Hvis du vil bytte til nye størrelser eller andre varer, så skal du gå i shoppen og lave en ny bestilling. Dette sikrer dig hurtig levering og en korrekt kvittering. De varer du ikke vil beholde sender du blot retur til os, og du vil få pengene tilbage indenfor max 5 hverdage fra vi modtager din returpakke.
I din pakke finder du en forudbetalt returlabel som gør det nemt at sende retur. Når du vælger at benytte labelen vil der blive fratrukket 29 kr fra det beløb du får retur.
Du er også velkommen til at bruge vores returportal og anmelde din retur, samt udskrive returlabel. Du finder portalen her
Nem retur - hvad betyder det?
Vi har gjort det let for dig at returnere varer du ikke vil have alligevel. I din pakke ligger der en forudbetalt returlabel. Denne kan du sætte udenpå din pakke, og så kan du levere den direkte hos den fragtudbyder du fik leveret med. Når vi behandler din returpakke vil der så blive fratrukket 29 kr fra det beløb du skal have tilbage. Fordelen for dig er at det er billigere at sende retur med tracking (som pakke), samt at du slipper for at købe pakkelabel på posthuset eller hos GLS.
Husk at din returpakke skal sendes retur med samme fragtudbyder som du brugte ved bestilling. Du kan naturligvis også vælge selv at sende retur på den måde du ønsker.
Varen skal returneres i original emballage og med mærker på.
Jeg har en vare som jeg gerne vil reklamere over – hvad gør jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal det foregå via vores reklamationsportal, som du finder her.
Jeg vil gerne tilmelde mig jeres nyhedsbrev – hvordan gør jeg?
Du kan tilmelde dig Luksusbabys nyhedsbrev ved at trykke her.
Jeg vil gerne afmelde mig jeres nyhedsbrev – hvordan gør jeg?
Du kan afmelde dig i bunden af det nyhedsbrev du modtager på din mail.
Jeg skal have sendt en gave – pakker I den ind?
Ja, vi pakker gerne ind. Du vælger indpakning når du står i indkøbskurven. Undtaget er visse større varer som sendes i original emballage.
Vi sender gerne et lille kort med hvor vi skriver det du gerne vil have. Skriv dette i feltet til bemærkninger når du går til betaling.
Ordrebekræftelse fremsendes på email og vil ikke blive vedlagt i pakken. Du kan derfor godt sende pakken direkte til modtageren.
Kan jeg få Børnepenge Kredit?
Du har mulighed for at betale med børnepenge, når du handler hos Luksusbaby.dk, så du kan sikre dig sæsonens varer og betale når udbetalingen af børnepenge kommer. Læs mere om betaling med børnepenge kredit her.
Størrelsesguide?
Læs mere om vores størrelsesguide her.
Kundeservice 7-23 alle dageVi svarer indenfor: 24 timer